The Siege of Tilburg in Google Maps


The Siege of Tilburg (Het Beleg van Tilburg) weergeven op een grotere kaart

donderdag 9 september 2010

Bombardement Tilburg Zuid

Ringbaan-Zuid

Om 4:55 vanochtend begon het bombardement op Zuid. Het duurde eerst twee uur. Toen kwam er een pauze van bijna een half uur, en daarna begon het weer. Dat laatste bombardement was vlakbij. Later bleek vooral geconcentreerd op de Edisonlaan. Alsof ze iets vergeten waren en er nog een schepje bovenop deden! Fucking gek!
'S avonds begon het weer. Vanaf half zeven tot elf uur ’s nachts. Van gekte begon ik te tekenen en te schetsen alsof mijn leven ervan afhing. De eerste keer dat ik bijna krankzinnig werd van angst. Ik trok me toen ook niets meer aan van het geschreeuw en gehuil bij de buren, als je het überhaupt hoort.

De volgende dag ging ik kijken wat er aan schade was toegebracht. Vlakbij de Generaal Smutslaan sprak ik een oud studente die ik nog kende van Fontys:
 - “Dat geluid van die naderende explosies is zo angstaanjagend! Met z’n vieren zaten we ineengedoken in wat we dachten het veiligste stuk van de flat. Leek wel alsof we zaten te wachten tot we aan flarden zouden worden geschoten, in plaats van wachten tot het voorbijgaat.”

Ezelvense Akkers
Vanaf de Ringbaan Zuid gezien leek het op het eerste gezicht wel mee te vallen. Vooral veel ruiten aan diggelen, en een aantal flats roken. Dat optimisme viel zwaar tegen toen ik de Edisonlaan zag. Daar was dus inderdaad het tweede bombardement op geconcentreerd.
- “Er zouden hier Burgertroepen zich verschanst hebben!!! Kun je nagaan, BURGERTROEPEN! wat zouden ze hier te zoeken hebben godverdomme!?

Het was het enige, wat een zwaar verbijsterde bewoner van de buurt me kon vertellen. Daarna ging hij door met opruimen van puin… Even zag ik mezelf.

Edisonlaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten