The Siege of Tilburg in Google Maps


The Siege of Tilburg (Het Beleg van Tilburg) weergeven op een grotere kaart

zondag 31 oktober 2010

Long time no Siege..

"Gast rustig aan man. Ik heb nog maar 2 flessen"
"Sorry man, maar kan wel een slok gebruiken."
"Je ben een tijd weggeweest of nie?"
"Na dat interview met Building ben ik even weggeweest."
"Waar was je dan?"
"Ah Rotterdam kunstproject en even weg van hier.."
"Maar daar voor een kunstproject geweest!?"
"Ja van alles... En ook flink geschilderd de laatste tijd. Hier check:"



"Ohhhw joh!... Nageschilderd van een foto?"
"Nee van een film over Bosniƫ. Is de bedoeling dat het een zesluik wordt."
Goed bezig. Hoe groot zijn ze?"
"60 bij 70 en 40 bij 50 centimeter. Zo groot wordt de rest ook ongeveer."
"Waarom schilder je niet dit soort taferelen over Tilburg?"
"Geen idee. Op deze manier houd ik me even met iets anders bezig."
"Iets anders!? Dit soort taferelen zien we ook dagelijks op straat!"
"Check trouwens wat ik op straat zag hangen. Er hangen er nog meer in de stad."


"Het is lange tijd te rustig geweest man! De pleuris breekt binnenkort weer uit echt waar. Als ze met dit soort aankondigingen komen… Kan niet anders. Dit is geen vriendelijk verzoek om rustig je wapens in te leveren. Het is echt niet zo dat we zijn veroverd of zo! Integendeel, iedereen wil vechten.
De laatste dagen is het veel enger. Ik weet niet wat ik erger vind. Of het voortdurend gebulder van kanonnen en ontploffingen, of de akelige stilte die af en toe onderbroken wordt door mortierinslagen."
"Bij voortdurend bombardement, net zoals toen Zuid en het centrum flink onder vuur lagen, weet je in ieder geval dat je niet naar buiten kan gaan."

(Explosie vlakbij Ruud snelt naar de deur en schreeuwt naar iedereen en niemand)
"Ahhrgg Da bedoel ik nou! NAAIT M GODVER-DOMME!!!! GA TOCH WERKEN GODSAKKER!!!!!!!!!!!!!!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten